2024/07/21 - Sekmadienis
No menu items!

Sveikos gyvensenos specialistas Artūras Sujeta – apie tris svarbiausius mitybos komponentus

Privalai perskaityti

Pradinių klasių moksleiviams skirtas projektas „Olimpinio mėnesio“ pasiekė antrąją savaitę, kuri yra skirta sveikai mitybai.

Šią savaitę patarimais su jaunaisiais piliečiais dalinasi biomedicinos mokslų daktaras, sveikos gyvensenos bei mitybos ekspertas Artūras Sujeta. Jis pabrėžia, kad ir jauname amžiuje reikia atkreipti dėmesį į mitybos elementus bei svarbiausias maisto sudedamąsias dalis – baltymus, angliavandenius ir riebalus.

„Nepaisant to, kad jaunieji sportininkai yra maži, jie – greiti, vikrūs ir stiprūs. Dėl to jie suvartoja pakankamai daug kalorijų. Kiekvienas ketvirtokas ar penktokas turi gauti pakankamai baltymų tiek prieš treniruotę, tiek po jos ar kitos fizinės veiklos“, – sakė A. Sujeta.

Pasak specialisto, kokybiškiausius baltymus turi žuvis, liesa paukštiena, kiaušiniai ir varškė. Tiems, kas netoleruoja pieno produktų dėl laktozės, A. Sujeta atskleidė, jog pienas be laktozės yra visiškai tas pats pienas, tik laktozė yra suskaidyta į gliukozę bei galaktozę. Nuo jų pienas taps tiesiog saldesnis.

Kita svarbi maisto medžiaga, apie kurią reikia žinoti kiekvienam sportininkui – angliavandeniai.

„Angliavandeniai mūsų kūne yra kaupiami ir naudojami tada, kai mums reikia energijos čia ir dabar. Nesvarbu, kokia sporto šaka užsiimate, angliavandeniai yra svarbiausias mūsų energijos šaltinis, saugomas mūsų kūne“, – pabrėžė mitybos specialistas.

Angliavandenių galima rasti vaisiuose, daržovėse. Nereikia pamiršti ir košių – avižos, grikiai, ryžiai yra gerieji angliavandeniai. Po treniruotės puikiai tinka virtos bulvės.

Kita būtina maisto medžiaga – riebalai. Maistas su riebalais turi daugiausiai kalorijų, bet jų reikia kiekvienam sportuojančiam vaikui. Kokybiškiausi riebalai – Omega-3 riebiosios rūgštys. Jos gali būti augalinės kilmės arba gaunamos iš kitų produktų, pavyzdžiui, riebios žuvies.

A. Sujetos teigimu, žmonėms puikiai tinka 3-4 patiekalai per savaitę, kuriuose dominuoja lašiša, tunas ar menkė. Reikėtų nepamiršti ir avokadų, iš kurių galima paruošti labai skanias salotas.

Kiekvieną spalį vystantis „Olimpinio mėnuo“ – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) inicijuotas projektas pradinių klasių moksleiviams, kurio tikslas – skatinti fizinio raštingumo ugdymą, padėti moksleiviams atrasti sveiką gyvenseną ir fizinį aktyvumą kaip linksmą ir naudingą veiklą, supažindinti su olimpinėmis vertybėmis bei principais.

Iniciatyvą globoja pirmoji šalies ponia Diana Nausėdienė.

LTOK Naujiena

spot_img
spot_img
Naujausios

„Žalgirio“ atakų lyderis – geriausias birželį

Rezultatyviausių šio sezono „TOPsport A lygos“ žaidėjų rikiuotėje jau kurį pirmauja Vilniaus „Žalgirio“ puolėjas Liviu Antalis. Bendradarbiaujant su Profesionalių futbolininkų asociacija...

Daugiau straipsnių

spot_img

Kategorija

Sekite mus:

spot_img