S. Daukanto aikštėje, aidint ovacijoms ir blyksint fotoaparatų šviesoms, buvo pakelta Lietuvos Respublikos Prezidento taurė. Ją virš galvų išdidžiai laikė ralio „Aplink Lietuvą“ čempionai Tadas Vitkevičius ir Linas Žvinakevičius – ekipažas, triumfavęs 34-ajame šio istorinio renginio leidime.
Nugalėtojams taurę Prezidento Gitano Nausėdos vardu įteikė jo patarėjas Paulius Baltokas, o patys sportininkai neslėpė, kad šis ralis buvo vienas iš pasiruošimo etapų prieš laukiančią didžiąją svajonę – startą kitąmet garsiojoje Monte Karlo trasoje. Vitkevičiaus žodžiais, šturmano L. Žvinakevičiaus indėlis į pergalę vertas net 75 procentų, o sėkmę šiemet jiems atnešė modernus „Tesla Model Y“.
Šis triumfas tapo ketvirtuoju T. Vitkevičiaus išbandymu seniausiame šalies ralyje, kurio istorija prasidėjo dar 1931 metais. Jo kelias iki Prezidento taurės tikrai nebuvo lengvas: permainingos kovos, įtampa trasose ir favoritų nesėkmės kėlė intrigą iki pat finišo. Vienas ryškiausių to įrodymų – į dešimtąją vietą nukritęs Andrejaus Savčenko ir Kęstučio Taškūno ekipažas, gavęs baudą už vėlavimą į laiko kontrolės punktą.
Sidabras šį kartą atiteko patyrusiems sportininkams – Vytautui Švedui ir Vincui Gerdžiūnui su „Audi A6 e-tron“. Kauniečių duetą šiek tiek paguodė Kauno mero taurė už geriausią rezultatą šiame regione. Trečiąją vietą užėmė Laimonas Latvėnas ir Dovydas Bitvinskas („Cupra Born 150“), papildomai pelnę ir Rokiškio mero apdovanojimą.
Į stipriausiųjų šešetuką taip pat pateko Gytis Patembergas su Justu Lengvinu, Vitoldas Milius su Aidu Bubinu ir Saulius Girniukaitis su Domu Taškūnu.
Kova virė ne tik elektromobilių, bet ir kitose įskaitose: „Cupra Terramar“ pilotavę Vytautai Mackoniai užtikrintai laimėjo standartinių automobilių klasę, MG MGB vairavę Arūnas Beniušis su Andriumi Vaitiekūnu triumfavo „Oldtimer“ grupėje, o naujesnių istorinių automobilių kategorijoje geriausi buvo Tadas Medelinskas ir Evelina Žvinakevičiūtė su „Volvo 240“.
Šių metų ralis pasižymėjo svarbiomis naujovėmis. Dėl Prezidento taurės pirmą kartą varžėsi išskirtinai elektromobiliai, o pats renginys tapo kandidatiniu „FIA Eco Rally Cup“ etapu, taip atverdamas kelią į 2026 metų pasaulinį kalendorių. Lietuvos automobilių klubo prezidentas Rolandas Dovidaitis džiaugėsi, kad nauji sprendimai pasiteisino ir paliko puikų įspūdį tiek dalyviams, tiek žiūrovams.
Ralio dvasia ir adrenalinas dar ilgai rusens dalyvių galvose, tačiau nugalėtojai žino viena – ši taurė jiems tik pradžia. Toliau laukia Monte Karlas, o ši pergalė jau tapo svarbiu atspirties tašku istorijoje, kuri tikrai dar tęsis.




